domingo, 6 de noviembre de 2016

Profes que aprenden no Fogar




Dentro do programa de formación que se está desenvolvendo no noso colexio co obxectivo de innovar  e mellorar a educación dos nosos alumnos/as,  este fin de semana tivemos a oportunidade de recibir, da man de Nuria Sánchez Povedano (Psicóloga Educativa e clínica,  Formadora en Innovación Educativa do Colexio Montserrat de Barcelona,  Directora Pedagóxica do Colexio A nosa Señora dos Ángeles de Barcelona,  Coordinadora do Departamento de Orientación)  unha excelente formación en Lateralidade e funcionamento ocular; prevención e tratamento en dificultades de aprendizaxe.
Un curso do que todos saímos con novos coñecementos fundamentais e pouco coñecidos ata o momento, e moitas ideas novas para traballar cos nosos alumnos/as que estamos seguros de que axudarán a mellorar o seu rendemento. 




O desenvolvemento dunha lateralidade homoxénea e ben definida: que o ollo, oído, man e pé que usamos preferentemente sexan do mesmo lado do corpo, asegura que o cerebro constrúa circuítos neuronais o máis eficientes posibles. Este proceso debería finalizarse ao redor dos cinco anos.
Unha lateralidade mal definida ou cruzada pode influír no proceso de aprendizaxe dos nenos/as;  en moitas ocasións pode influír en aspectos tanto cognitivos como motrices.  Por tanto, moitos problemas de aprendizaxe que están a presentar os nosos alumnos/as, poden estar provocados por problemas de lateralidade.
Algúns indicadores de que pode haber un problema neste sentido (en nenos/as maiores de 5 anos) poden ser:
-       Uso indistinto das dúas mans.
-       Velocidade lectora lenta.
-       Comprensión lectora pobre.
-       Mellor comprensión oral que escrita.
-       Preferencia polo cálculo mental fronte ao cálculo gráfico.
-       Confusión dereita-esquerda.
-       Clara tendencia a presentar inversións na escritura ou/e na lectura.
-       Fallos na orientación temporal
-       Perdas importantes na atención, e fatiga polo esforzo realizado.
-       Cadros de inhibición e inseguridade ou reaccións desmedidas de irritabilidad.
-       Profunda desmotivación que aumenta conforme avanza a escolaridad.


Se ao ler isto recoñeces ao teu fillo/a, ponte en contacto connosco: titor/a ou departamento de orientación.

No hay comentarios:

Publicar un comentario